نوشته شده توسط : حمیدم

ارتباطات یک به یک یا حتی یک به یک تنها ابتدایی ترین شکل زندگی اجتماعی اینترنت است. ماهیت اینترنت باعث می شود تا مسافتهای مکانی تا حد زیادی برای تعاملات اجتماعی بی ربط نباشد. بازی های آنلاین از ساده بازی کردن با دوستان به شکلی کاملاً پیچیده از زندگی اجتماعی منتقل شدند که در آن واقعیت مجازی بازی به دنیای فیزیکی سرازیر می شود. پرونده World of Warcraft ، یک بازی الکترونیکی رایج با چند میلیون بازیکن ، یک نمونه است. اموال به دست آمده در بازی می تواند به صورت آنلاین فروخته شود ، اگرچه چنین اقتصادهای ثانویه توسط Blizzard Entertainment ، ناشر World of Warcraft ، به دلیل نقض شرایط خدمات بازی دلسرد می شوند. در هر صورت ، این بدان معناست که شخصی می تواند دارای مالکیت مجازی باشد و شخصی حاضر است با پول واقعی این ملک را بپردازد؟ اقتصاددانان مطالعه اینگونه اقتصادهای مجازی را آغاز کرده اند که برخی از آنها اکنون از تولید ناخالص ملی کشورها در آفریقا و آسیا فراتر رفته اند. در حقیقت ، اقتصادهای مجازی وسیله ای برای اجرای آزمایش های کنترل شده به اقتصاددانان داده اند.

کد رایانه های باینری ، کد دودویی ، اینترنت ، فناوری ، رمز عبور ، داده ها
BRITANNICA DEMYSTIFIED
Wi-Fi چگونه کار می کند؟
اصولاً اینترنت با یک دسته 1 و 0 کار می کند.
میلیون ها نفر شخصیت های بازی آنلاین را برای اهداف سرگرمی ایجاد کرده اند. بازی باعث ایجاد یک انجمن آنلاین می شود ، اما همچنین می تواند مرزهای بین دنیای واقعی و مجازی را محو کند. در شانگهای یکی از گیمرها با استفاده از شمشیر مجازی مورد استفاده در Legend of Mir 3. یکی دیگر از بازیگران دنیای واقعی را با ضربات چاقو به قتل رساند و به قتل رساند. گرچه تلاش شد مسئولان درگیر در اختلاف اصلی باشند ، اما پلیس قبل از قتل خود را با ضرر دید. قانون وجود مالکیت مجازی را تصدیق نکرد. در کره جنوبی خشونت پیرامون بازی های آنلاین به اندازه کافی اتفاق می افتد که پلیس به قتل هایی مانند "خارج از خط PK" ، اشاره ای به قتل بازیکن (PK) یا مسابقات کشنده بازیکن در مقابل بازیکن اشاره می کند ، که در بعضی از بازی ها مجاز یا تشویق می شوند. . در سال 2001 ، جنایات مربوط به Lineage پلیس کره جنوبی را مجبور به ایجاد واحدهای ویژه جرایم سایبری برای گشت زنی در داخل بازی و خارج از خط كرد. مشکلات احتمالی چنین بازی هایی محدود به جرم نمی شود. زندگی مجازی می تواند اعتیاد آور باشد. گزارش بازیکنانی که از خانواده ، مدرسه ، کار و حتی سلامتی آنها غافل هستند ، تا حد مرگ رواج یافته است.

سایت های شبکه های اجتماعی (SNS) از زمان ترکیدن "حباب اینترنت" در اوایل دهه 2000 به عنوان یک پدیده مهم آنلاین ظاهر شدند. SNS ها از نرم افزارهایی برای تسهیل اجتماعات آنلاین استفاده می کنند که در آن اعضای دارای علاقه مشترک ، پرونده ها ، عکس ها ، فیلم ها و موسیقی را تعویض می کنند ، پیام ها و گپ ارسال می کنند ، بلاگ ها (خاطرات وب) و گروه های بحث و گفتگو را تنظیم می کنند و نظرات را به اشتراک می گذارند. خدمات اولیه شبکه های اجتماعی شامل Classmates.com بود که همبازیان سابق و یاهو را به هم وصل می کردند. 360 درجه و SixDegrees که شبکه های ارتباطی را از طریق دوستان دوستان ایجاد کرده اند. در دوران پس از حباب خدمات پیشرو در شبکه های اجتماعی مایسپیس ، فیس بوک ، دوستان ، اورکوت و لینکدین بودند. LinkedIn به ابزاری مؤثر برای جذب کارمندان مشاغل تبدیل شد. مشاغل شروع به بهره برداری از این شبکه ها کرده اند ، و به تحقیق و تئوری شبکه های اجتماعی می پردازند ، که نشان می دهد یافتن اعضای کلیدی "تأثیرگذار" در شبکه های موجود افراد می تواند به آن مشاغل دسترسی و اعتبار با کل شبکه بدهد.

عشق و رابطه جنسی
با شروع قرن بیست و یکم ، تقریباً 20 درصد از جمعیت اینترنت در بعضی مواقع برای دیدار با دیگران از آن استفاده كرده بودند ، با اینكه خدمات دوست یابی اینترنتی تقریباً نیمی از میلیارد میلیارد دلار در سال در هزینه های خواستگاری جمع می كردند. سایت های دوست یابی یک جنبه مهم از اقتصاد وب را به خود اختصاص می دهد - امکان جذابیت برای گروه های خاص. از تعداد بیشماری از وب سایت های دوست یابی ، بسیاری از افراد با هویت خاص قومی یا ملی خاص پذیرایی می کنند و از این طریق افراد را در برخی از محورهای مورد علاقه و تعریف شده انتخاب می کنند. به دلیل کم بودن هزینه های ایجاد یک وب سایت ، امکان "تفکیک" تقریباً بی پایان است.

پورنوگرافی دامنه دیگری است که در آن مکان سازی شیوع دارد. تا قرن بیست و یکم ، حدود چهار میلیون وب سایت وجود داشت که به مستهجن اختصاص داده شده بودند ، که حاوی بیش از یک چهارم میلیارد میلیارد صفحه بود - به عبارت دیگر ، بیش از 10 درصد وب. چهل میلیون بزرگسال آمریکایی مرتباً از سایت های مستهجن بازدید می کنند ، که سالانه میلیاردها دلار درآمد کسب می کنند. همه رذایل جامعه ، و همچنین فضیلت های آن ، خود را در اینترنت جلوه داده اند.

SpaceNext50
تبلیغات و تجارت الکترونیکی
Nichification به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا آنچه را می خواهند پیدا کنند ، اما این امکان را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند تا بتوانند مشتری را پیدا کنند. به عنوان مثال ، اکثر موتورهای جستجو با تطبیق تبلیغات با پرس و جو جستجوی خاص یک شخص ، درآمد کسب می کنند. از جمله بزرگترین چالش های پیش روی توسعه اینترنت ، کار آشتی دادن تبلیغات و نیازهای تجاری با حق استفاده کنندگان اینترنت است که توسط صفحات وب و صفحه های پاپ آپ و هرزنامه (نامه الکترونیکی ناخواسته) بمباران نشوند.



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدم

محققان می گویند ، رژیم کم کربوهیدرات معروف به FODMAP می تواند به تسکین علائم بیماری التهابی روده (IBD) کمک کند.
رژیم غذایی قبلاً ثابت شده است که به افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک می کند.
امداد رسانی برای مبتلایان به IBD فقط به صورت موقت طراحی شده است. سرانجام با تثبیت سیستم روده فرد ، مواد غذایی دوباره وارد می شوند.
سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری التهابی روده (IBD) دو بیماری متفاوت با اختصار مشابه و چند علائم مشترک مانند اسهال ، درد شکم و نفخ است.

IBS مجموعه ای از علائم است که می تواند بیاید و برود ، در حالی که IBD یک اصطلاح چتر است که شرایط مزمن تر مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز را تحت پوشش قرار می دهد که متخصصان معتقدند ممکن است بر اثر مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن فرد ایجاد شود.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی که نشان می دهد علائم را کاهش می دهد ممکن است در یافتن امداد برای افراد دیگر مفید باشد.

این رژیم به عنوان رژیم کم FODMAP شناخته می شود.

FODMAP مخفف تخمیر ، الیگوساکاریدها ، دی سکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها است.

آنها انواع مختلفی از کربوهیدرات ها و الکل های قند هستند که معمولاً در غذاهایی مانند گندم ، لبنیات ، پیاز و سیر وجود دارد.

از آنجا که در قسمت اول روده هضم نمی شوند ، این مواد از طریق سیستم ما دورتر می شوند و توسط باکتری های روده ما تخمیر می شوند.

این فرایند می تواند عوارض جانبی ناخواسته مانند گاز و نفخ دردناک ایجاد کند.

این نگرانی ویژه برای افراد مبتلا به IBS و IBD وجود دارد.

محققان کالج کینگ کالج لندن اخیراً مطالبی را در مجله Gastroenterology منتشر کردند که نشان می دهد رژیم کم FODMAP ممکن است علائم خاصی را برای مبتلایان به IBD بهبود بخشد.

رژیم غذایی قبلاً برای افراد مبتلا به IBS مفید بوده است.

امداد موقت
محققان برای آزمایش اثربخشی آن در مبتلایان به IBD ، 52 نفر از مبتلایان به IBD را که علائم مداوم مربوط به روده دارند - مانند نفخ شکم و تورم معده - استخدام کردند ، با وجود اینکه هیچ التهابی مداوم در روده آنها وجود ندارد.

نیمی از این بیماران به مدت یک ماه تحت رژیم کم FODMAP قرار گرفتند.

در پایان ، نیمی از بیماران در رژیم غذایی کم FODMAP "تسکین کافی" از علائم موثر بر روده آنها را گزارش کرده و کیفیت زندگی آنها را بالاتر از کسانی که رژیم را دنبال نکرده اند ، ارزیابی کردند.

تیم تحقیق همچنین متوجه شده است که پیروی از رژیم کم FODMAP باعث کاهش باکتری های خاصی در روده می شود که ممکن است به طور کلی باعث کاهش التهاب شود.

سلینا کاکس ، محقق برجسته این مطالعه و یک متخصص تغذیه تحقیقات دکتری در کالج کینگ کالج لندن ، گفت در حالی که نشان داده شده است که رژیم غذایی کم FODMAP به کاهش علائم ناخواسته برای مبتلایان به IBS کمک می کند ، این مطالعه اخیر اولین آزمایش تصادفی بر روی مبتلایان به IBD بود.

اما یک واقعیت وجود دارد: یک رژیم غذایی کم FODMAP یک راه حل طولانی مدت نیست.

این به معنای کمک به مردم برای خلاص شدن از رژیم های غذایی از مواد غذایی توهین آمیز است که فقط به تدریج مجدداً ترکیب این غذاها شوند.

کاکس در بیانیه مطبوعاتی گفت: "در عمل بالینی ، رژیم کم FODMAP مرحله ای از تجدید تدریجی FODMAP را دنبال می کند." "مهم است كه تأثیرات تجدید ساختار FODMAP بر روده را بررسی كنیم و آیا دوباره تولید تغییرات باكتریایی را كه در رژیم غذایی كم FODMAP مشاهده شد ، معكوس می كند."

تیم تحقیقاتی کاکس اکنون قصد دارد تا بررسی کند که رژیم غذایی کم FODMAP در دراز مدت چه تاثیری بر فرد می گذارد ، همچنین آنچه در علائم IBD و باکتری های روده هنگام بازتولید مواد غذایی انجام می شود را بررسی می کند.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدم

یکی از معایب موتور حرارتی عدم امکان شروع بدون سیستم کمکی خارجی است. یک موتور حرارتی برای راه اندازی و به صورت مستقل کار باید شرایط خاصی را رعایت کند:

برای تحقق مخلوط سوخت هوا
برای انجام سکته مغزی
احتراق (در موتورهای بنزینی)
حداقل سرعت موتور باید در حدود 100 دور در دقیقه باشد
    برای به دست آوردن حداقل سرعت شروع ، لازم است از موتور الکتریکی کمکی برای رانندگی موتور حرارتی استفاده شود. این موتور استارت یا الکتروموتور نام دارد.

استارت (موتور الکتریکی)

عکس: استارت (موتور الکتریکی)
منبع: بوش

    سیستم راه اندازی کامل یک موتور حرارتی از: موتور DC ساخته شده از باتری ، گیربکس ، ماژول کنترل الکترونیکی و سیم کشی تشکیل شده است. استفاده از اصطلاح الکتروموتور به این دلیل است که استارت (en: starter) در واقع یک موتور DC است.

مؤلفه های شروع کننده

عکس: مؤلفه استارت
منبع: ویکی مدیا

مسکن
مونتاژ اجاق گاز ، اتصال یک طرفه و بهار بازگشت
چرخان
استاتور (با سیم پیچ)
پشتیبانی قلم مو
اتصال سیمانوئید (سیم پیچ)
    قدرت مصرف شده توسط استارت برای شروع موتور حرارتی در درجه اول به درجه حرارت خارجی بستگی دارد. هرچه دما کمتر باشد ، سرعت شروع و گشتاور نیز بیشتر می شود. ویسکوزیته روغن روان کننده و دمای پایین هوای ورودی باعث سردتر شدن کار می شود. به همین دلیل ، در دوره های هوای سرد و بدون باتری باتری در شرایط مناسب ، شروع کار دشوار یا حتی غیرممکن است.

استارت (الکتروموتور) - نمای جانبی ، جلو و عقب

عکس: استارت (الکتروموتور) - نمای جانبی ، جلو و عقب

    یک استارت عمدتا از یک موتور DC و یک سیستم کوپلینگ تشکیل شده است. برای شروع موتور ، استارتر با چرخ دنده ای که در چرخ فلک قرار دارد با کمک یک چرخ دستی وصل می شود. اتصال بین اجاق گاز استارت و تاج چرخ دنده ثابت نیست بلکه فقط در هنگام راه اندازی اتفاق می افتد.

اجزای استارت (موتور الکتریکی)

عکس: اجزای استارت (الکتروموتور)

قلم مو
سوئیچ (مانیفولد)
استاتور
مسکن
چرخ دنده
درخت
اهرم اتصال
اتصال سیمانوئید (سیم پیچ)
اتصالات برقی
قوس بازگشت
اجزای استارت (موتور الکتریکی)

عکس: اجزای استارت (الکتروموتور)

    نحوه عملکرد نسبتاً ساده است. هنگامی که مدار استارت الکتریکی بسته است ، solenoid (8) اهرم جفت (7) را فعال می کند که چرخ دنده (5) را به سمت بیرون سوق می دهد تا چرخ دنده موتور پرنده موتور را درگیر كند. در همان زمان ، مدار منبع تغذیه موتور الکتریکی بسته شده است ، که اجازه می دهد تا شروع شود.

    موتور الکتریکی از جریان مستقیم بوده و از یک استاتور (3) و یک روتور با جمع کننده (2) با برس (1) تشکیل شده است. استاتور از دو نوع است: با سیم پیچ یا با آهنربای دائمی. هنگامی که الکترون (8) مدار منبع تغذیه موتور الکتریکی را خاموش می کند ، از طریق اتصالات الکتریکی (9) از باتری باتری هم سیم پیچ استاتور و هم روتور تغذیه می شود زیرا آنها به صورت سری متصل هستند.

مدار الکتریکی استارت

عکس: مدار الکتریکی استارت

    استارت های مدرن دارای آهنرباهای دائمی هستند. بنابراین مدار الکتریکی ساده شده و ابعاد آن کاهش می یابد. استارت های دارای آهنربای دائمی به دلیل ابعاد و جرم های کوچکتر خود ، با سرعت بیشتری کار می کنند و گشتاور موتور کمتری تولید می کنند.

با آهنرباهای دائمی شروع کنید

عکس: با آهنرباهای دائمی شروع کنید
منبع: بوش

اهرم اتصال
اتصال سولونوئید
کوپلینگ یک طرفه
مکانیسم کاهش سیاره ای (5: 1)
چرخانالکتروموتور
آهنرباهای دائمی
    برای جبران کاهش گشتاور تولید شده ، استارت های دارای آهنربای دائمی به یک مکانیزم کاهش دهنده سیاره ای مجهز شده اند. این مکانیزم سرعت را کاهش می دهد و گشتاور موجود در پین اتصال جفت استارت را تقویت می کند.

    نسبت انتقال بین اجاق گاز استارت و تاج چرخ فلک بین 1:10 و 1:20 است. هنگام شروع موتور حرارتی ، برای رسیدن به حداقل سرعت شروع کار در 100 دور در دقیقه ، روتور استارت دارای سرعت 1500 دور در دقیقه ، با نسبت انتقال 1:10 است.

    با شروع موتور حرارتی ، سرعت آن در حدود 1000 دور در دقیقه است. انتقال حرکت به صورت معکوس انجام می شود ، از موتور حرارتی گرفته تا پیشانی استارت. بدون مکانیسم محافظ ، با توجه به اینکه نسبت انتقال به 10: 1 می شود ، روتور با سرعت 10000 دور در دقیقه هدایت می شود ، که منجر به تخریب آن می شود.

پینینگ استارت یک طرفه

عکس: کوپلینگ پین استارت Unisens
منبع: بوش

چرخ دنده جناحی
مسکن کوپلینگ
مسابقه غلتکی
حلقه
درخت پایونی
قوس بازگشت
a - جهت چرخش الکتروموتور

    اتصال جفت unisesn اجازه می دهد تا هنگامی که سرعت موتور حرارتی می شود ، پین از روتور استارت جدا شود



:: برچسب‌ها: الکتروموتور ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()